EEBIC vernieuwt ! Een nieuwe identiteit, een nieuwe website, een nieuwe positionering en nieuwe ambities.

Reading Time: 2 minutes In 1992 werd EEBIC opgericht op initiatief van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest, Citydev.brussels en de ULB, met als missie het identificeren en bevorderen van de ontwikkeling van jonge bedrijven met hoog potentieel. Hoewel onze oorspronkelijke missie ongewijzigd is gebleven, zijn onze diensten sindsdien aanzienlijk geëvolueerd. Na meer dan 300 innovatieve startups te hebben begeleid in […]
10/06/2024
2 min
Samenvatting
    Reading Time: 2 minutes

    In 1992 werd EEBIC opgericht op initiatief van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest, Citydev.brussels en de ULB, met als missie het identificeren en bevorderen van de ontwikkeling van jonge bedrijven met hoog potentieel. Hoewel onze oorspronkelijke missie ongewijzigd is gebleven, zijn onze diensten sindsdien aanzienlijk geëvolueerd. Na meer dan 300 innovatieve startups te hebben begeleid in de afgelopen 30 jaar, hebben we onze begeleidingsaanbod zorgvuldig verbeterd, zowel op het niveau van de incubator zelf als met onze partners van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest. In 2023 vond er een strategische verandering plaats. Sindsdien concentreert EEBIC zich uitsluitend op de incubatie van startups, hun huisvesting en hun begeleiding. Deze belangrijke gebeurtenis was de gelegenheid om onze identiteit te herzien en onze positionering opnieuw te evalueren. Vandaag wil EEBIC zich positioneren als de toonaangevende incubator van West-Brussel, die zoveel mogelijk ondernemers met innovatieve projecten en op zoek naar begeleiding samenbrengt.

    Uitleg over het nieuwe logo: Ons nieuwe logo is gebaseerd op het vorige logo. De kleine streepjes onder de letters van EEBIC zijn overgenomen en gebruikt om ons nieuwe symbool te creëren. Deze streepjes vertegenwoordigen de startups, die samenkomen en convergeren naar het centrale punt, dat EEBIC symboliseert. De beweging van het logo geeft dynamiek en continuïteit van het proces weer. Onze nieuwe kleurenpalet bestaat uit modernere tinten, waarbij blauw de hoofdkleur is, die de energie van EEBIC symboliseert en vertrouwen wekt.

    Een nieuwe huisstijl en een vernieuwde website: Deze nieuwe identiteit en huisstijl stellen ons in staat om onze verschillende inhoud en diensten beter te benadrukken. Bij het evolueren van onze identiteit was het dus vanzelfsprekend om een grondige herziening van onze website door te voeren, zowel visueel als in de organisatie van de informatie. Onze vorige website, verdeeld in twee delen, had geen reden van bestaan meer. Met deze nieuwe website is het nu gemakkelijker om te navigeren tussen onze verschillende diensten, namelijk de incubatie, de verhuur van kantoren, vergaderzalen, en het communiceren over onze startupgemeenschap, die de kern van EEBIC vormt. We wilden ook onze verschillende partners van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest zo goed mogelijk naar voren brengen, wiens steun de begeleiding van EEBIC zo impactvol maakt.